Support consultant Kirsty Mulder: ‘Klanten snel en duidelijk antwoorden’

 

‘Het is de kunst om een vraag van een klant zo specifiek te maken dat een programmeur er vervolgens mee aan de slag kan’, zegt Kirsty Mulder. Zij is support consultant voor CLEAR.net en AfvalRIS. De kans is groot dat wanneer u GMT belt met een vraag, klacht of melding, Kirsty u te woord staat.

 

Kirsty werkt samen met Arnoud Klein Poelhuis en Philippe Van Leynseele. ‘Ons team is laagdrempelig. Mensen die gebruik maken van CLEAR en AfvalRIS kunnen altijd contact met ons opnemen wanneer ze ergens niet zelf uitkomen, een foutmelding krijgen of als ze verbeterpunten hebben. Wij hebben voornamelijk contact met applicatiebeheerders, maar soms ook met eindgebruikers. Dat houdt het werk dynamisch’, vertelt ze.

 

‘Mensen kunnen ons bellen, mailen of via de Support Site een ‘request for change’ aan maken. We vinden het belangrijk om de klanten zo snel mogelijk van een duidelijk antwoord te voorzien. Welke vragen we het meest krijgen? Dat is moeilijk om te zeggen. Omdat onze applicaties continue ontwikkeld worden, zijn de vragen die op onze afdeling binnenkomen altijd anders. Daarnaast is de aard van de vraag ook vaak afhankelijk van de grootte van het bedrijf’, vertelt ze.

 

‘Het doel is om over zo veel vakspecifieke kennis te beschikken dat we de aard van het probleem meteen kunnen doorgronden. Pas dan kunnen we het probleem helder doorgeven aan de afdeling development.’

 

‘Mijn werk is leuk’, zegt Kirsty. ‘Dit komt mede door de leuke contacten met onze klanten. Tuurlijk komt het ook wel eens voor dat iemand niet zo vriendelijk is. In dit soort gevallen is goed luisteren en geduldig blijven heel erg belangrijk’, besluit ze.

 

Kirsty Mulder werkt ruim zes jaar op de servicedesk bij GMT en houdt zich naast het ondersteunen van klanten ook bezig met het controleren of de aanpassingen op tijd en juist worden uitgevoerd.

12-11-2014 AREA; MijnURen App
30-06-2014 Afvalbak adopteren?
29-12-2010 LMA Kit
04-02-2010 Overname BlueKaizen
07-05-2009 GMT op de EASYFAIRS
07-11-2008 Nieuwe medewerkers