CESPA Spanje kiest voor landelijke inzet

van Mobile Order Management van GMT.

Madrid, juni 2014. Met de ondertekening van het contract met CESPA Spanje noteert GMT zijn eerste grote order voor Mobile Order Management (MOM) in het buitenland. Tot 450 voertuigen zullen landelijk worden uitgerust met de nieuwste iOS tablet applicatie voor in het voertuig van GMT. Na Meerlanden Bedrijfsafval die als eerste afvalinzamelaar in Nederland is gestart met MOM, boekt GMT nu zijn eerste internationale succes met deze applicatie.

 

Forse besparingen

Voor CESPA betekent werken met MOM een enorme doorbraak. Jordi Vea i Barbany, IT Manager CESPA Spanje: “Met MOM realiseren wij landelijk forse besparingen. Dit is een van de weinige systemen die werkelijk begrijpt hoe de waste industrie werkt.” Ook Mark Abbas, CEO bij GMT, is blij met het contract: “De impact van MOM voor CESPA Spanje is evident. CESPA is al lang klant van GMT. Maar nu gaan 300 tot 450 voertuigen geautomatiseerd rijden, verspreid over geheel Spanje. Voor CESPA zonder meer een omvangrijk project dat de meest renderende oplossing blijkt te zijn. Dat GMT daarbij veel investeert in ontwikkeling van software en dat klanten kunnen meegroeien met deze ontwikkelingen, heeft een belangrijke rol gespeeld. CESPA maakt een duidelijke keuze voor lange termijn zekerheid met opties om uitbreiding mogelijk te maken.”

 

Gebruikersvriendelijk

De keuze voor MOM is gemaakt na een pilot met verschillende producten. Na een uitgebreide evaluatie van diverse alternatieven, werd door chauffeurs en management unaniem voor de oplossing van GMT gekozen. Niet alleen vanwege de gebruikersvriendelijkheid van de oplossing. Ook het eenvoudige leertraject voor chauffeurs en de lage operationele kosten beslisten in het voordeel van GMT De chauffeurs zijn direct enthousiast over hun iPad, iPad mini of iPhone. De iPad mini beviel het beste. Handzaam formaat, makkelijk uit de auto te nemen en lager in kosten dan een iPad. Toch krijgt een deel van de chauffeurs de iPhone omdat CESPA haar chauffeurs dan geen extra device hoeft uit te geven voor telefonie.. In april 2015 moet alles zijn uitgerold: ingebouwd in de voertuigen en alle chauffeurs opgeleid. Mark Abbas: “Voor CESPA was de uitdaging het optimaliseren van het totale proces, verlost worden van de papierwinkel uit de wagen en het handmatig managen van zo’n 80.000 routelijsten per jaar. Het resultaat: significante reductie van papier en handmatig invoeren van data. Verder real time zichtbaarheid van alle activiteiten van het voertuig. Al met al een optelsom met doorslaggevende voordelen.”

 

Mobiele opmars

CESPA gaat ook gebruik maken van het systeem om klanten digitaal handtekeningen te laten zetten. Een uitkomst als ‘bewijs van dienstverlening’. Gedoe met formulieren tekenen behoort daarmee tot het verleden. Zodra een klant van CESPA de opdracht digitaal ondertekent, wordt dit direct vastgelegd in het back office systeem .Tegelijkertijd ontvangt de klant de getekende digitale opdrachtbon per e-mail. Exit administratieve rompslomp. Verder kan men nu precies zien waar voertuigen zich bevinden en waar ze mee bezig zijn. Voordeel: sneller inspringen op nieuwe opdrachten. Mark Abbas: “Met de keuze voor MOM laat CESPA zien dat zij in Europa voorop lopen. Dat ze vooruitstrevend zijn. Verder geven ze antwoord op de economische uitdaging dat processen efficiënter moeten. CESPA is een grote speler in Spanje en Europa. Ze hebben vertrouwen, ze zijn niet over een nacht ijs gegaan, en ze hebben een serieuze selectie gedaan. Plus: hier is weer bewezen dat een iPad in de cabine prima werkt en betrouwbaar is. De opmars van mobiele oplossingen in de recycling industrie lijkt niet te stuiten.”

 

Mobile Order management

MOM is een zeer krachtige, innovatieve app voor mobiele devices, volledig geïntegreerd met de systemen op kantoor. Hiermee is de volledige administratieve afhandeling van de lediging van bedrijfsafvalklanten volledig geautomatiseerd, van opdracht tot facturatie. Voordelen: Via de app staan chauffeurs voortdurend in verbinding met de planners. Werkzaamheden kunnen real time worden afgestemd. Opdrachten worden op de iPad in de cabine weergegeven en digitaal door de chauffeur verwerkt. Hierbij worden statistieken bijgehouden en kan hij / zij zelf de meest efficiënte route bepalen en extra opdrachten uitvoeren. Klanten tekenen de opdracht direct af op de tablet.

 

meer informatie klik hier

12-11-2014 AREA; MijnURen App
30-06-2014 Afvalbak adopteren?
29-12-2010 LMA Kit
04-02-2010 Overname BlueKaizen
07-05-2009 GMT op de EASYFAIRS
07-11-2008 Nieuwe medewerkers