AREA live met milieupassen

 

Per 1 januari is AREA  succesvol en naar volle tevredenheid van alle betrokken partijen live gegaan met digitale milieupassen op de milieustraat.

 

Jetze Dam - PR en Communicatie Manager Area Reiniging: “Voorheen was de burger gewend ieder jaar een papieren knipkaart te ontvangen. Bij een bezoek aan de milieustraat werd van deze knipkaart telkens een tegoed afgeknipt. Met ingang van het nieuwe jaar kunnen zij de nieuwe Milieupas gebruiken. Deze pas heeft een onbeperkte looptijd, ieder jaar zal de pas automatisch worden opgewaardeerd met het nieuwe tegoed van steeds vrije kilo’s per kalenderjaar. Ook zal deze pas geschikt zijn voor de ondergrondse containers die wij in de toekomst gaan uitbreiden binnen de gemeente. Met deze Milieupas besparen we fors op het jaarlijks toezenden van een papieren knipkaart. Dit is direct een voordeel voor de burger omdat hierdoor de kosten voor afvalinzameling zo beperkt mogelijk blijven.”

 

“Om dit project in goede banen te leiden is er door meerdere partijen hard gewerkt. Zo moest de benodigde hardware worden geregeld, de passen op tijd beschikbaar zijn en de back office met de bijbehorende automatisering worden ingeregeld. Dit milieupasproject is een turn-key project met als hoofdaannemer GMT Meurs. Het project kent meerdere partijen zoals Precia Molen voor de weegbrug, PPC voor de passen en GMT Meurs met de softwareapplicatie AfvalRIS. Plus natuurlijk de nodige betrokkenen binnen Area.” vertelt Thierry Bonsing - Hoofd Afvalkenniscentrum Area.

 

Dennis van Poppel- Account Manager GMT:”Er komt bij zo’n project veel kijken. De doelen die we gezamenlijk benoemd hebben, zijn met name van grote invloed op de automatisering. Zo is het uitgeven van passen gekoppeld aan de back office applicatie AfvalRIS. Op de pas wordt niet alleen het woonadres geregistreerd maar ook het tegoed van de burger bijgehouden. Bij verhuizing moeten de nieuwe gegevens allemaal weer aan de juiste pas worden gekoppeld zonder dat de burger daar last van ondervindt. De adressen worden allemaal centraal beheerd en de pasuitgifte wordt verzorgd door het bedrijfsbureau. Bij vermissing moet er een nieuwe pas worden uitgegeven met het juiste tegoed daarop. Ook op de milieustraten wordt door AfvalRIS de registratie verzorgd. Bij de paslezer en inweging start het traject en dit eindigt bij de uitweging. Deze gegevens worden opgeslagen in AfvalRIS. De burgers kunnen op termijn zelf kiezen naar welke milieustraat zij gaan dus moeten de passen ook uitwisselbaar zijn op de verschillende locaties.”

 

“Alle milieustraatbezoeken worden vastgelegd in een centrale database. Deze gegevens zijn daardoor realtime beschikbaar voor verdere registratie en voor analyses. Met name de analyses kunnen weer worden gebruikt voor de juiste aansturing van de milieustraten, bezetting en andere rapportages.”, aldus van Poppel.

 

 

 

 

contact



tel.
12-11-2014 AREA; MijnURen App
30-06-2014 Afvalbak adopteren?
29-12-2010 LMA Kit
04-02-2010 Overname BlueKaizen
07-05-2009 GMT op de EASYFAIRS
07-11-2008 Nieuwe medewerkers