Area als eerste aan de slag met de MijnUren app van GMT

Goed luisteren naar je klanten? Dat kan leiden tot verrassende nieuwe producten. Zo ontwikkelde GMT met medewerking van Area de MijnUren app. Area Reiniging, actief in de gemeenten Coevorden, Emmen en Hoogeveen, is als een van de eerste gebruikers aan de slag gegaan met deze nieuwe applicatie. Er bestond namelijk grote behoefte aan een versnelling van de urenverantwoording. Andere wensen: verlichting van de backoffice en vermindering van de papierstroom.

 

 

Papiercircus verleden tijd

Cees Schouls, hoofd bedrijfsbureau bij Area Reiniging: “Dat papiercircus, dat wilden we eindelijk eens aanpakken. Op ons verzoek, en een aantal andere gebruikers van AfvalRIS, is deze geheel nieuwe app door GMT ontwikkeld. Het resultaat: een soort standaard aansluitstekker waarop ook andersoortige devices en programmatuur zijn aan te sluiten.” De MijnUren app is wat dat betreft een praktische applicatie waarmee je uren eenvoudig mobiel kunt registreren bij de bron: de medewerker zelf. Je kunt er snel en betrouwbaar uren mee laten boeken vanaf de eigen werkplek of locatie.

 

MijnUren App: naadloos te integreren met AfvalRIS

De MijnUren app is volledig te integreren met AfvalRIS. Cees Schouls: “Over het gebruik van deze app zijn wij zeer tevreden. Vooral wat betreft de eenvoud en de snelheid waarmee je uren kunt verantwoorden en akkoord gaan met wat in de planning staat. In de oude situatie moest je eerst een urenbriefje printen, invullen en laten ondertekenen… hopeloos gedoe. Dat is nu verleden tijd. Een ander voordeel is dat je in de app verlof kunt tonen. Zo kun je directer feedback geven zonder dat je er een heel verlofcircus voor moet printen.” Al met al genereert de MijnUren app lagere kosten door minder papierwerk en fouten. Daarnaast: betere communicatie en snellere service.

 

Zakelijke voordelen met de MijnUren app

Cees Schouls: “Zakelijke voordelen? Zonder meer de versnelling van urenverwerking. Nu kun je veel eerder een periode afsluiten, elke week bijvoorbeeld. Bijkomend voordeel is dat de teamleiders ook de uren van hun team accorderen waardoor zij daadwerkelijke verantwoordelijkheid hebben over de inhoudelijke kant van de uren die gerealiseerd zijn. Zo kun je zien dat iemand in een bepaalde week overuren maakt terwijl dat niet was afgesproken. Dan is die persoon daar direct op aan te spreken. Met deze app heeft GMT een punt verdiend, zeker wat betreft de manier waarop ze het hebben opgepakt en doorvertaald.”

 

Gebruiksvriendelijkheid voorop

Naast zakelijk voordeel staat gebruiksgemak bij de MijnUren App centraal. Zo helpt deze applicatie medewerkers hun urenregistratie digitaal te verwerken, slimmer te communiceren en de HR-functionaliteit te integreren. Deze app heeft de planning als bron. Zo kan iedere medewerker gemakkelijk uren boeken,  afhankelijk van zijn functieprofiel. Uren worden geboekt op geplande regels of worden nieuw ingebracht door de medewerker zelf. Geplande activiteiten worden automatisch gevoed. En ongeplande activiteiten worden gemakkelijk ingeboekt en bewerkt.

 

Mogelijke toepassingen

De MijnUren app kan geschikt worden gemaakt voor verschillende toepassingen. Bijvoorbeeld de HR afdeling. Naast registratie van verlof en ziekte kan de HR functionaris ook CAO informatie publiceren via deze app. Ook de afdeling communicatie zal hier goed gebruik van kunnen maken om nieuwsfeeds intern te verspreiden. Zo houd je de organisatie in een keer op de hoogte en vergroot je de betrokkenheid van medewerkers. Zoals gezegd: op het gebied van verlof, overwerk, roosters en diensten. Verder kun je terugkoppelen inzake prestaties operations, bijvoorbeeld over de hoeveelheid werk die is verzet. Zelf toepassingen bedenken? GMT maakt het mogelijk. GMT blijft praktische oplossingen ontwikkelen.

 

 

12-11-2014 AREA; MijnURen App
30-06-2014 Afvalbak adopteren?
29-12-2010 LMA Kit
04-02-2010 Overname BlueKaizen
07-05-2009 GMT op de EASYFAIRS
07-11-2008 Nieuwe medewerkers